نشانی کلینیک:شهرک غرب، بلوار پاکنژاد، پائین تر از چهار راه سرو، ابتدای18 متری مطهری، جنب داروخانه، پلاک 14 طبقه 2 ، واحد3

بيماری التهاب زخمی روده بزرگ

بيماری التهاب زخمی رودۀ بزرگ بيمارى التهابى روده ممکن است آنقدر خفيف باشد که تنها گاهى منجر به دوره‌هائى از اسهال شود، يا مى‌تواند به ‌قدرى مخرب باشد که

کاملاً حيات اجتماعي، شغلى فرد را تحت تأثير قرار دهد.

اين بيمارى باعث تب، دوره‌هائى از اسهال که معمولاً خونى است و اغلب در شب‌ها اتفاق مى‌افتد، دردهاى عضلاني، درد انقباضى شکم، کم‌اشتهائي، و کاهش وزن مى‌شود. در افرادی که از بیماری‌های مزمن مانند کولیت اولسراتیو یا التهاب زخمی رودۀ بزرگ رنج می‌برند خوب خوابیدن بسیار مهم است. خواب بی‌کیفیت و ضعیف با سطوح بالاتر استرس مرتبط است

رعايت نكات زير می‎تواند به تسکین علائم در اين افراد کمک کند: 1. زمان استفاده از صفحه نمایش را قبل از خواب محدود کنید. آنلاین بودن روشی متداول برای دور کردن خود از ناراحتی است، زل زدن به صفحه نمایش موبایل يا لپ تاپ می‌تواند کیفیت خواب فرد را پس از به خواب رفتن نیز مختل کند. نور آبی دستگاه‌های الکترونیکی تولید هورمون خواب ملاتونین را كه باعث خواب‌آلودگی مي شود سرکوب کند. اگر دوست دارید قبل از خواب مطالعه کنید، از کتاب‌های کاغذی یا ابزارهای خواندن که نور آبی مشکل‌ساز را منتشر نمی‌کنند، استفاده کنید. 2. زودتر (تا ساعت ۶ بعد از ظهر) شام بخورید. واكنش طبیعی بدن شما بعد از غذا خوردن رفتن به دستشویی است. از عصر به بعد از نوشیدنی‌های کافئین‌دار و نوشیدنِ بیش از حد سایر مایعات خودداری کنید. 3. به جای ایبوپروفن از یک پد گرمکن استفاده کنید. اغلب افراد مبتلا به کولیت اولسراتیو هنگام سوزش و التهاب با درد شکم از خواب بیدار می‌شوند و از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی بدون نسخه (NSAID) مانند ایبوپروفن استفاده مي كنند كه مي‌توانند روده را تحریک کنند و احتمالاً علائم فرد را در بدتر کنند. لذا استفاده از یک پد گرمکن برقی را برای تسکین دردِ شکم بهتر است. 4. حالت مناسب بدن را برای خواب پیدا کنید. بسته به این‌که روده بزرگ که بیش‌تر به کولیت اولسراتیو مبتلا است کدام سمت بدن است، ممکن است با خوابیدن در سمت مخالف خواب راحت‌تری داشته باشید. 5. هرگونه اضطراب و افسردگی اساسی را درمان کنید. علائم کولیت اولسراتیو می‌تواند بر سلامت روانی فرد تأثیر بگذارد و گاهی اوقات منجر به اضطراب و افسردگی می‌شود.